European Digital UniverCity (EDUC)
Aliance EDUC (European Digital UniverCity), jejíž členy tvoří kromě MU také univerzity v Německu, Francii, Itálii, Maďarsku, Norsku a Španělsku, otevírá studentům MU nové možnosti mezinárodního vzdělávání v nejrůznějších formátech, od širší nabídky zahraničních výjezdů či krátkodobých letních škol až po virtuální mobility na partnerských univerzitách.
EDUC je součástí prestižní sítě evropských univerzit a jeho cílem je propojit osm univerzit, které mají v součtu přes 150 tisíc studentů a 20 tisíc zaměstnanců, v jednu společnou evropskou univerzitu. Více informací o EDUCu najdete na webu educalliance.eu.
EDUC nabízí studentům MU následující příležitosti mezinárodního vzdělávání:
- Meziuniverzitní online kurzy
- EDUC miniprojekty
- EDUC Gap semestr
- Hybridní kurz Initiation to Research and Critical Thinking
- EDUC Letní školy
- EDUC Think Lab
Meziuniverzitní online kurzy
- Virtuální mobility a online kurzy vyučované v rámci meziuniverzitního kampusu jsou studentům dostupné od akademického roku 2021/2022. Studentům se otevírá možnost studovat online kurzy v rámci osmi univerzit a setkávat se se zahraničními studenty a vyučujícími. Seznam meziuniverzitních předmětů najdete v EDUC katalogu kurzů.
- Některé kurzy je možné zapsat si přímo skrze IS MU. V tomto případě je v informacích o předmětu uvedeno, že se kurz vyučuje na MU a partnerské univerzitě a není zde odkaz na online přihlášku. Po ukončení bude kurz uznán automaticky v IS.
- Ostatní kurzy vyžadují vyplnění online přihlášky. Před začátkem kurzu Vám koordinátoři kurzu/vyučující zašlou všechny potřebné informace ke studiu. Tyto předměty je možné si nechat uznat na Vaší domovské fakultě (získat za ně ECTS). V tomto případě je vyžadováno vyplnění Learning Agreement v IS OIS na začátku kurzu. Podrobný postup je uveden v dokumentu Návod na vyplnění LA online v sekci Dokumenty. Dále je potřeba kurzy evidovat v IS.
- Více informací včetně možnosti přihlašování, prerekvizit, počtu kreditů apod. se dozvíte v popisu jednotlivých kurzů.
- Po celou délku studia kurzu musejí být účastníci studenty MU.
- Zahraniční studenti (Erasmus, Exchange, semestrální atd.) mají právo účastnit se online kurzů v alianci EDUC. Pokud je předmět vyučován partnerskou univerzitou (tedy ne MU), nebude součástí studia studentů na MU a nebude tedy uveden ve výpisu známek MU (Transcript of Recors), ani nemůže být zahrnut do Learning Argeement. Student na konci kurzu obdrží od hostitelské univerzity EDUC certifikát o absolvování kurzu, který může předat své domovské univerzitě a použít jej k uznání. Je na domovské univerzitě, zda student získá kredity.
EDUC miniprojekty
Centrum zahraniční spolupráce MU otevírá od akademického roku 2024/2025 pětiletý grantový projekt, díky němuž bude možné financovat studentské projekty realizované ve spolupráci s jednou či více partnerskými univerzitami zapojenými v alianci EDUCu.
V rámci projektu budou moci studenti požádat o finance na různé aktivity, například na organizaci eventů, konferencí, workshopů, seminářů, round table a podobně.
Podmínky účasti a finanční podmínky:
- studenti, kteří o grant žádají, musejí být řádně zapsáni do akreditovaného bakalářského, magisterského nebo doktorského studijního programu na MU v prezenční formě
- do projektu musí být zapojená alespoň jedna univerzita v rámci aliance EDUC (se studenty z partnerských univerzit se můžete propojit např. skrz skupinu EDUC students na Facebooku)
- finanční podporu získají projekty, které jsou zaměřené na udržitelnost, třetí roli univerzity, aktuální společenské výzvy nebo na dobrovolnickou, spolkovou, publikační a vědeckou činnost
- výše grantu závisí na počtu zapojených partnerů v projektu:
- 1 partner: grant 20.000 Kč/projekt
- 2 a více partnerů: grant až 50.000 Kč/projekt
Přihláška:
- přihlášky se podávají online přes formulář do 31. října 2024 a bude je vyhodnocovat Centrum zahraniční spolupráce MU. Úspěšní kandidáti budou oslovení do dvou týdnů, v následujících dvou týdnech jim bude vyplacen grant formou stipendia.
- Kritéria pro vyhodnocování jsou:
- kvalita přihlášky
- relevantnost směrem k projektu
- míra proveditelnosti
Hrazeno z projektu KompassMUNI, reg. č.: CZ.02.02XX/00/23_022/0008922.
EDUC Gap semestr
Program EDUC Gap semestr otevírá studentům MU jedinečnou možnost rozšířit si vzdělání a studovat jeden semestr odlišný obor na Université of Rennes (Francie), Université Paris Nanterre (Francie), Universitat Jaume 1 (Španělsko), Università of Cagliari (Itálie), University of Pécs (Maďarsko), University of South-Eastern Norway (Norsko), University of Potsdam (Německo). Rozšiřující studium je podpořeno stipendiem od aliance EDUC, jejímž členem je i MU.
Cílem programu je umožnit studentům získat znalosti z dalších vědních disciplín rozšiřujících jejich vzdělání získané na MU, osvojit si nové schopnosti důležité pro budoucí zaměstnání, získat mezinárodní a kulturní zkušenost a rozvíjet jazykové schopnosti.
Výběrové řízení aktuálně probíhá na akademický rok 2025/2026, studenti se mohou hlásit a získají stipendium pouze na jeden semestr.
Ve čtvrtek 20. února 2025 v 15:00 proběhne on-line informační schůzka pro studenty, kteří mají zájem se zúčastnit Gap semestru. Link na schůzku je zde.
Podmínky účasti
- Studium v akreditovaném prezenčním studijním programu MU.
- Studenti, kteří chtějí vyjet na EDUC Gap semestr, nesmějí přerušit své studium na MU po dobu pobytu.
- Program je dostupný pro studenty bakalářského a magisterského stupně.
- Student se hlásí na jeden semestr trvající pobyt (5 měsíců).
- Do této mobility se započítávají i předchozí mobility (studijní a pracovní stáže), maximální studijní mobilita je 12 měsíců na každém stupni studia (Bc., Mgr., PhD.).
- Podmínkou účasti je zvolení takových předmětů a kurzů, které se budou odlišovat od současného programu/oboru studia na MU. Absolvované kurzy budou uznávány pouze jako volitelné předměty.
- Student musí prokázat znalost cizího jazyka, v němž bude studovat. Pokud se rozhodnete studovat ve Francii, je silně doporučen francouzský jazyk alespoň na úrovni B2, protože nabídka kurzů vyučovaných v angličtině může být značně omezená. Pro Španělsko a Německo je doporučená znalost jazyka (španělštiny/němčiny) na úrovni B1. Student díky tomu získá přístup k mnohem širšímu výběru kurzů, které může začít studovat na vstupní úrovni mimo svoje běžné studijní zaměření. Student musí doložit oficiální certifikát nebo potvrzení o dosažené jazykové úrovni (pro každý jazyk výuky).
- Student si musí na partnerské univerzitě zaregistrovat předměty alespoň v hodnotě 30 ECTS. Na konci pobytu musí prokázat, že získal na hostitelské instituci minimálně 20 ECTS za semestr studia.
- Informace o uznání kreditů po návratu naleznete tady.
- Student musí dodat všechny dokumenty požadované před zahájením studia i po jeho ukončení (jejich nedodání se považuje za nesplnění podmínek pro přidělení stipendia).
- Po absolvování programu student obdrží certifikát o účasti v EDUC Gap semestr, Confirmation of Study Period a výpis studijních výsledků (Transcript of Records), aby mohl žádat o uznání předmětů na MU.
Finanční podmínky
Finanční prostředky se vyplácejí v CZK na korunový účet vedený u jakékoliv banky v ČR; částka přidělené finanční podpory je převedena dle aktuálního měsíčního kurzu Evropské komise a v CZK zaslána na účet studenta
Finanční podpora bude převedena na bankovní účet studenta zadaný v IS MU podle dohodnutých splátek.
- Finanční podpora slouží pouze k částečnému pokrytí nákladů, jedná se pouze o příspěvek na zvýšené náklady spojené s pobytem v zahraničí – předpokládá se finanční spoluúčast studenta.
- Diferenciace grantu pro EDUC Gap semestr studijní pobyty:
- 600 EUR/měsíc: Norsko, Francie, Itálie, Španělsko, Německo
- 480 EUR/měsíc: Maďarsko
- Studenti také obdrží jednorázový grant na cestovní náklady:
- 500 EUR – Norsko
- 400 EUR – Francie, Itálie, Španělsko
- 300 EUR – Maďarsko, Německo
- Stipendium a grant na cestovní náklady student obdrží ve dvou splátkách. 70 % stipendia + celý grant na cestovní náklady po dodání všech potřebných příjezdových dokumentů (tzn. po příjezdu na partnerskou univerzit). Cca 30 % stipendia po návratu a dodání všech závěrečných dokumentů. Stipendium je počítáno na základě reálného začátku a konce studia (za konec se považuje datum poslední zkoušky), finanční podpora nemůže přesáhnout 5 měsíců.
- Stipendium je poskytováno aliancí EDUC (spolufinancováno z programu Erasmus+ Evropské unie) a je vypláceno Masarykovou univerzitou.
Přihláška
Jak se přihlásím?
- Skrze přihlášku společně s motivačním dopisem (v AJ), ve kterém je vysvětleno, proč chce student absolvovat Gap semestr studijní pobyt a objasněný výběr partnerské univerzity a zvolených kurzů (vizte podrobnosti níže).
- MU online přihláška: Studenti se přihlašují skrze online přihlášku dostupnou v ISOIS. Vyberte Program Freemover a přihlášku EDUC Gap semestr. Společně s přihláškou nahrajte i motivační dopis v AJ (max. 1 strana A4), ve které zodpovíte následující otázky (pro každou univerzitu, na kterou se hlásíte):
- Popište, čeho chcete dosáhnout během tohoto pobytu vzhledem k vaší budoucí akademické kariéře.
- Vysvětlete, jak by vám váš zahraniční pobyt pomohl v rozvoji nových dovedností, evropských dovedností a otevřenosti k Evropě.
- Vysvětlete, jak vám účast na tomto projektu umožní personalizovat si akademickou kariéru a jakou přidanou hodnotu představuje pro vaši socio-profesní integraci.
- V přihlášce (EDUC Gap semester application – vizte Dokumenty) uveďte, jaké předměty byste v rámci vašeho pobytu Gap semestr chtěli absolvovat. Seznam nabízených kurzů najdete na těchto stránkách:
- Université Rennes 1 – katalog kurzů ve francouzštině, programy vyučované v angličtině
- Université Paris Nanterre
- Universitat Jaume I – kurzy v angličtině, kurzy ve španělštině
- Università degli Studi di Cagliari – kurzy na jednotlivých fakultách, kurzy v angličtině
- University of Pécs – informace pro přijíždějící studenty, studijní průvodce
- Na University of South-Easter Norway si můžete vybrat pouze jeden obor, a to:
- Scandinavian studies (podzimní nebo jarní semestr) 30 + 30 ECTS
- Viking studies (podzimní semestr) – 30 ECTS
- University of Potsdam – vybrat si můžete z kurzů na Faculty of Arts, Faculty of Economics and Social studies (není možné míchat kurzy mezi fakultami)
- Nápomocná Vám může být tabulka předmětů, které si vybrali studenti Gap semestru před Vámi. Tabulka slouží pro inspiraci, můžete si vybrat jiné kurzy
- K online přihlášce studenti přikládají tyto tři dokumenty:
- Motivační dopis v angličtině (max. 1 strana)
- Jazykový certifikát nebo potvrzení o jazykové úrovni pro každý jazyk (jazyky, ve kterých bude probíhat výuka)
- Potvrzení o jazykové úrovni vám může vydat i Centrum jazykového vzdělávání na vaší fakultě.
- Gap semestr přihlášku, najdete v sekci Dokumenty
- Přihlášky se podávají do 14. března 2025.
Koordinátoři na partnerských univerzitách:
- Université Rennes 1: Chloé Duvivier (educ@univ-rennes.fr)
- Université Paris Nanterre: Coline Porée (activites.educ@liste.parisnanterre.fr)
- Universitat Jaume I: Fermín Mallén (fmallen@uji.es) a María José Aramburu (aramburu@uji.es)
- Università degli Studi di Cagliari: Fabio Sorrentino (educ@unica.it)
- University of Pécs: fakultní koordinátoři, educ@pte.hu
- University of South-Easter Norway: international@usn.no
- University of Potsdam: Wiebke Giese (wiebke.giese@uni-potsdam.de)
Kritéria pro výběr uchazečů:
- Všechny potřebné dokumenty (motivační dopis, Gap semestr přihláška a jazykové certifikáty) jsou kompletně vyplněné a nahrané v systému.
- Kvalita motivačního dopisu (všechny náležitosti musí být zmíněny):
- Rozvoj nových schopností (6 b.)
- Rozvoj jazykových a kulturních dovedností (4 b.)
- Evropská otevřenost (4 b.)
- Přínos pro sociální a profesionální integraci (4 b.)
- Shoda vybraných kurzů s účelem pobytu studenta (4 b.)
- Student musí získat alespoň 1 bod v každé oblasti.
Před odjezdem
- Vyplňte MU Learning Agreement v ISOIS a EDUC Learning Agreement (bude poskytnut studentům vybraným na pobyt):
- Návod k vyplnění MU Learning Agreementu v ISOIS v sekci Dokumenty.
- Jeden podpis ze zahraniční univerzity je dostačující.
- Podpis Gap semestr smlouvy – budeme Vás kontaktovat.
- Evidence krátkodobého pobytu v zahraničí v IS, sekce „Evidence údajů o stážích, studijních a pracovních pobytech“ a nahrajte sem podepsanou studijní dohodu (MU Learning Agreement). Za zahraniční stranu stačí jeden podpis. Do kolonky „program“ vyberte „EDUC Gap Year/semestr“. Informace o evidenci a nastavení uznávání výsledků pobytů na fakultách naleznete zde.
- Sjednejte si zdravotní pojištění na celou dobu pobytu v zahraničí včetně cesty tam a zpět, v zemích EU apod.
Během pobytu
- Ihned po příjezdu si nechejte podepsat Certificate of Arrival (bude poskytnut) a zašlete jej koordinátorovi CZS. Poté bude vyplacena první splátka stipendia.
- Pokud chcete provést změny ve výběru kurzů, proberte je nejprve s koordinátorem na hostující univerzitě. Formální proces změn v Gap semestr studijní dohodě (v MU i EDUC) bude následovat.
- Na konci studia si na zahraniční škole nechte podepsat Confirmation of Study Period (včetně dat trvání pobytu) a dohodněte se na předání výpisu studijních výsledku (Transcript of Records) a EDUC certifikátu.
Po návratu
- Student se zavazuje získat na hostitelské instituci minimálně 20 ECTS kreditů za semestr studia.
- Uznávání zahraničního studia je v plné kompetenci jednotlivých fakult. Více informací k uznání kreditů najdete tady.
- Součástí žádosti o uznání jsou následující dokumenty, které student vkládá do ISu:
- MU Learning Agreement (pokud zde byly změny ve studovaných předmětech)
- Confirmation of Study Period
- Výpis studijních výsledků z hostitelské školy (Transcript of Records)
- Studenti musí vyplnit závěrečnou zprávu (MU Online final report) a EDUC evaluační formulář (bude poskytnut studentům).
- Tyto dokumenty (Confirmation of Study Period, Transcript of Study Period) předejte i koordinátorovi na CZS a vyplňte evaluační formuláře zmíněné výše, poté bude vyplacena zbývající částka stipendia.
Hybridní kurz Initiation to Research and Critical Thinking
Aliance EDUC opět nabízí studentům se zájmem o výzkum možnost rozšířit si znalosti a vyjet na krátkodobou stáž na odborné pracoviště jedné z partnerských univerzit v alianci:
- Université de Rennes (Francie),
- Université Paris Nanterre (Francie),
- Universitat Jaume 1 (Španělsko),
- University of South Eastern Norway (Norsko),
- University of Potsdam (Německo),
- University of Cagliari (Itálie) nebo
- University of Pécs (Maďarsko).
Cílem této aktivity je podpořit kritické myšlení a rozvoj výzkumných kompetencí, stejně jako poskytnout studentům možnost rozvíjet své vzdělání a výzkumné zaměření mimo domovskou univerzitu.
Aktivita má 3 části:
1) Online kurz Initiation to Research and Critical Thinking – úspěšné absolvování kurzu je prerekvizitou pro mobilitu na odborná pracoviště. Kurz bude vypisován každoročně do r. 2026. Za kurz student obdrží 1 ECTS a potvrzení ve formě EDUC certifikátu. Pokud máte zájem si jej nechat uznat, kontaktujte prosím svého oborového koordinátora pro další instrukce.
2) Krátkodobá fyzická stáž v laboratoři partnerské univerzity – na fyzickou mobilitu je možné vyjet, pouze pokud student úspěšně absolvuje výše zmíněný kurz. Stáž je možné realizovat v laboratořích/odborných pracovištích, souvisejících s oborem studenta. Na stáž se student hlásí zvlášť po oficiální výzvě. Z kapacitních důvodů nemusejí být na stáž vybráni všichni studenti, kteří se přihlásí.
3) Závěrečná prezentace – student prezentuje získané znalosti a zkušenosti ve formě zadaného úkolu.
Za stáž a prezentaci student obdrží 2 ECTS, po absolvování všech tří aktivit tedy získá celkem 3 ECTS.
Podmínky účasti:
- studium v akreditovaném prezenčním studijním programu MU (Bc i Mgr),
- studenti, kteří chtějí vyjet na EDUC krátkodobou stáž, nesmějí přerušit své studium na MU po dobu pobytu,
- student se hlásí na pobyt o délce max. 7 dní.
Finanční podmínky:
Finanční podpora je poskytována aliancí EDUC (spolufinancováno z programu Erasmus+) a je vyplácena Masarykovou univerzitou.
Výše finanční podpory nezávisí na destinaci mobility. Student obdrží €79 na den, celková finanční podpora se tudíž odvíjí od délky stáže:
- 5 dní (3 dny stáže, 2 dny na cestu) = €395
- 6 dní (4 dny stáže, 2 dny na cestu) = €474
- 7 dní (5 dní stáže, 2 dny na cestu) = €553
Finanční podpora slouží pouze k částečnému pokrytí nákladů, jedná se o příspěvek na zvýšené náklady spojené s pobytem v zahraničí – předpokládá se tedy finanční spoluúčast studenta.
Finanční prostředky se vyplácejí v CZK na korunový účet vedený u jakékoliv banky v ČR; částka přidělené finanční podpory bude převedena dle aktuálního měsíčního kurzu Evropské komise.
Finanční podpora bude zaslána na bankovní účet studenta zadaný v IS MU po splnění všech administrativních náležitostí viz níže.
Přihláška
Jak se přihlásit?
- Stáž je otevřena pouze studentům, kteří absolvují online kurz Initiation to Research and Critical Thinking. Více informací o něm naleznete na EDUC Course Catalogue (kurz má několik běhů; vyhledejte si jej prosím ve vyhledávači vpravo nahoře).
- Administrátoři kurzu osloví úspěšné absolventy s nabídkou stáže a zašlou jim přihlašovací formulář. Zaměření laboratoře a stáže musí souviset se studovaným oborem na MU.
- Administrátoři kurzu provedou match-making studenta s jeho preferovanou univerzitou na základě přihlášky. Koordinátor z přijímající instituce zjistí, zda je jeho místní odborné pracoviště ochotné studenta přijmout.
- V případě přijetí koordinátor z přijímající instituce kontaktuje studenta a koordinátora vysílající instituce – Eva Nagyová (nagyova@rect.muni.cz) – a informuje je o možnostech krátkodobé stáže.
- Poté je na studentovi, aby se s akademikem/výzkumníkem, který jej přijme, domluvil na termínu mobility, který vyhovuje oběma stranám. Z důvodu potřebné administrace musí být termín musí alespoň měsíc dopředu před výjezdem na stáž.
- Po potvrzení termínu student kontaktuje Mai Hoa Nguyenovou (nguyenova@czs.muni.cz) s informacemi o místu a termínu stáže a kontaktní osobě na zahraniční univerzitě (včetně kontaktních údajů).
Před odjezdem
Před odjezdem je potřeba udělat následující:
- Kontaktovat svého oborového koordinátora s informací o plánované stáži a vyplnění Learning Agreementu. Koordinátor Vám poskytne instrukce, za jakých podmínek si lze nechat uznat 2 ECTS po skončení stáže a závěrečné prezentaci.
- Vyplnit EDUC Learning Agreement:
- Návod k vyplnění MU Learning Agreementu v ISOIS naleznete v sekci Dokumenty (Návod na vyplnění LA online).
- Dokument podepisuje: Oborový koordinátor na MU, fakultní koordinátor na MU a koordinátor na partnerské univerzitě (seznam viz níže), případně akademik/výzkumník, který studenta v laboratoři přijme.
- Evidovat krátkodobý pobyt v zahraničí v IS, sekce „Evidence údajů o stážích, studijních a pracovních pobytech“. Do kolonky program uveďte prosím: EDUC Initiation to Research and Critical Thinking.
- Podepsat účastnickou smlouvu o stáži – CZS bude studenta kontaktovat.
- Požádat si o stipendium v IS: https://is.muni.cz/auth/uradovna/ukon?agenda=2745;znsn=1
- K výplatě finanční podpory musí být student řádně zapsán ke studiu na MU, mít kompletně podepsaný Learning Agreement, podepsanou účastnickou smlouvu o stáži a vyplněnou a odeslanou žádost o stipendium s daty mobility.
- Sjednat si cestovní pojištění na celou dobu pobytu v zahraničí včetně cesty tam a zpět.
Koordinátoři na partnerských univerzitách:
- Université de Rennes: Chloé Duvivier (educ@univ-rennes.fr)
- Université de Paris Nanterre: Sarah-Christina Rotzetter (sarah-c.r@parisnanterre.fr), Claudia Dell’Uomo D’Arme (Claudia.dd@parisnanterre.fr)
- Universitat Jaume I: Eva Camacho (camacho@uji.es)
- University of South-Eastern Norway: Kine Korsmo (kine.korsmo@usn.no)
- University of Cagliari: Carla Argiolas (educ@unica.it)
- University of Pécs: Gyöngyi Pozsgai (pozsgai.gyongyi@pte.hu), educ@pte.hu
- University of Potsdam: Judith Rode (judith.rode@uni-potsdam.de)
Na konci pobytu:
Na programu pobytu se student dohodne se svým tutorem, případně s koordinátory na přijímající instituci.
Na konci pobytu je potřeba:
- Nechat si vyplnit a zaslat CZS koordinátorovi podepsaný Learning Agreement – After the Mobility, který slouží jako potvrzení o absolvování stáže – CZS dokument poskytne.
- Vyplnit závěrečnou zprávu (MU Online final report).
- Odprezentovat stáž – závěrečná prezentace poznatků a zkušeností každého studenta, který absolvoval online kurz a stáž. S bližšími informacemi o obsahu a formě požadovaného výstupu studenta kontaktují administrátoři kurzu.
Po odprezentování stáže student obdrží v Moodle EDUC certifikát, na jehož základě mu budou studijním oddělením fakulty uznány 2 ECTS. Uznávání ECTS ze zahraničního pobytu je plně v kompetenci fakult. Více informací naleznete tady.
Podpisem veškeré dokumentace se student zavazuje ke plnění studijních povinností, uložených tutorem na přijímající instituci. Zkrácení pobytu či nesplnění studijních povinností bude mít za následek vrácení poměrné části finanční podpory.
EDUC Letní školy
Aliance EDUC nabízí studentům příležitost vycestovat na jednu z univerzit v konsorciu během různých letních škol. Během krátké doby tak mají studenti jedinečnou příležitost obohatit své akademické dovednosti, seznámit se se zahraničními kolegy a poznat místní zvyklosti a kulturu během společenských a kulturních aktivit. Letní školy jsou nabízeny v hybridním i čistě fyzickém formátu.
Další informace na webu EDUC.
Podmínky účasti:
- Studium v akreditovaném prezenčním studijním programu na MU (všechny stupně).
Finanční podmínky:
- Finanční podpora je poskytována aliancí EDUC (spolufinancováno z programu Erasmus+) a je vyplácena Masarykovou univerzitou. Slouží pouze k částečnému pokrytí nákladů, jedná se o příspěvek na zvýšené náklady spojené s pobytem v zahraničí – předpokládá se tedy finanční spoluúčast studenta (cca 5000–6000 Kč).
- Výše finanční podpory je specifická pro každou letní školu a rozhoduje o ní pořádající instituce. Pozor – ne všechny letní školy mají finanční podporu a studenti si tudíž účast na nich musí 100% hradit z vlastních prostředků. Organizující instituce může žádat uhrazení poplatku před vyplacením stipendia na MU.
- Finanční prostředky se vyplácejí v CZK na korunový účet vedený u jakékoliv banky v ČR; částka přidělené finanční podpory bude převedena dle aktuálního měsíčního kurzu Evropské komise.
- Finanční podpora bude zaslána na bankovní účet studenta zadaný v IS MU po splnění všech administrativních náležitostí viz níže.
Jak se zúčastnit:
- V seznamu níže si vyberte letní školu a přihlaste se přes web partnerské instituce.
- Jakmile partnerská univerzita potvrdí Vaše přijetí, kontaktujte svého oborového koordinátora s informací o plánované letní škole a vyplnění Learning Agreementu. Koordinátor Vám poskytne instrukce, za jakých podmínek si lze nechat uznat případné ECTS po skončení pobytu.
- Vyplňte EDUC Learning Agreement:
- Návod k vyplnění MU Learning Agreementu v ISOIS naleznete v sekci Dokumenty (Návod na vyplnění LA online).
- Dokument podepisuje: Oborový koordinátor na MU, fakultní koordinátor na MU a koordinátor na partnerské univerzitě (seznam viz níže), případně akademik/výzkumník, který studenta v laboratoři přijme.
- Podepište účastnickou smlouvu o stáži – CZS bude studenta kontaktovat.
- Požádejte si o stipendium v IS
- Sjednejte si cestovní pojištění na celou dobu pobytu v zahraničí včetně cesty tam a zpět.
Koordinátoři na partnerských univerzitách:
- Université de Rennes: educ@univ-rennes.fr
- Université de Paris Nanterre: activites.educ@liste.parisnanterre.fr
- Universitat Jaume I: Fermín Mallén (fmallen@uji.es)
- University of South-Eastern Norway: Kine Korsmo (EDUC@usn.no)
- University of Cagliari: Fabio Sorrentino (educ@unica.it)
- University of Pécs: Boglárka Vecsánin (summerschoolpecs@pte.hu)
- University of Potsdam: Judith Rode (isco@uni-potsdam.de)
- Masaryk University: Mai Hoa Nguyenová (nguyenova@czs.muni.cz)
Nabídka letních škol EDUC
Letní školy se stipendiem
Aliance EDUC může finančně podpořit účast na níže uvedených letních školách, studenti by však měli počítat s vlastní investicí cca 5000–6000 Kč k pokrytí některých nákladů.
Polycentrism and Empire. From Antiquity to the 20th Century - University of Potsdam, Německo
- Informace o kurzu: EDUC Course Catalogue
- Datum: Online fáze 8.4. - 15.7.2025, fyzická fáze 8. - 12.9.2025 (hybridní formát)
- Kredity: 5 ECTS
- Pro koho: Mgr a PhD studenti historie, politologie a spřízněných humanitních oborů
- Přihláška: Přihlašujte se do 16.2.2025 ZDE.
Innovation Management - University of South Eastern Norway, Norsko
- Informace o kurzu: Web USN, EDUC Course Catalogue
- Datum: Online fáze 6.3.2025 a 29.5.2025, fyzická fáze 25. - 29.3.2025 (hybridní formát)
- Kredity: 5 ECTS
- Pro koho: PhD studenti ekonomických oborů
- Přihláška: Přihlašujte se do 20.2.2025 ZDE.
Connecting your IoT Devices - Université de Rennes, Francie
- Informace o kurzu: Web UR, EDUC Course Catalogue
- Datum: Online fáze 10. - 12.6.2025, fyzická fáze 18.6. - 2.7.2025 (hybridní formát)
- Kredity: 4 ECTS
- Pro koho: Bc a Mgr studenti IT oborů
- Přihláška: Přihlašujte se do 15.3.2025 ZDE.
Sea & Cities: The Challenges of Urban and Transport Planning for Local Communities and Sustainable Tourism - University of Cagliari, Sardinie (Itálie)
- Informace o kurzu: Web UNICA, EDUC Course Catalogue
- Datum: 5. - 10.5.2025, pouze fyzická účast
- Kredity: 3 ECTS
- Pro koho: Studenti všech úrovní se znalostí či zájmem o: městské, regionální a dopravní plánování, udržitelné městské plánování, udržitelná turistika, geografie a techniky prostorové analýzy
- Přihláška: Přihlašujte se do 15.2.2025 ZDE.
European Studies Summer School – University of Pécs, Maďarsko
- Informace o kurzu: Web PTE, EDUC Course Catalogue
- Datum: 6. – 19.7.2025, pouze fyzická účast
- Kredity: 6 ECTS
- Pro koho: Studenti všech úrovní
- Přihláška: Přihlašujte se do 15.4.2025 ZDE.
Leadership Skills Summer School – University of Pécs, Maďarsko
- Informace o kurzu: Web PTE, EDUC Course Catalogue
- Datum: 6. – 19.7.2025, pouze fyzická účast
- Kredity: 6 ECTS
- Pro koho: Studenti všech úrovní
- Přihláška: Přihlašujte se do 15.4.2025 ZDE.
Public Speaking and Debate Academy – University of Pécs, Maďarsko
- Informace o kurzu: Web PTE, EDUC Course Catalogue
- Datum: 20.7. – 2.8.2025, pouze fyzická účast
- Kredity: 5 ECTS
- Pro koho: Studenti všech úrovní
- Přihláška: Přihlašujte se do 15.4.2025 ZDE.
EDUC Think Lab
Apply for the EDUC Think Lab and receive up to 5000 CZK per month for one year. The application period starts now.
The EDUC THINK LAB Virtual Campus is
- a miniature think tank for students of EDUC universities
- designed to involve one of EDUC’s biggest stakeholder group – the students – in the digital campus building process
- a place where students voice their needs and expectations for an international and digital university
- a format to come up with and present concrete ideas and feasible components that students wish to be integral parts of the EDUC virtual campus.
How does the EDUC THINK LAB work?
- It is a programme for 16 students, two students per EDUC university. The selected students receive a scholarship or working contract.
- It will be running over a period of 12 months.
- It can be implemented through student groups working (on a maximum of four different components of the digital campus).
- It will be supervised by a group of thematically related experts from the EDUC universities.
- Participating students will be in regular dialogue with the EDUC experts.
- Students will produce interim results and a final presentation of components for a digital campus in a public presentation and in front of the EDUC Steering Committee.
- Participation in the Think Lab requires a minimum working time of two hours per week.
What we are looking for in a nutshell
Building and developing a virtual campus needs many skills and perspectives: from hands-on programming skills and user experience design to thinking about how to engage a student community and what else might be essential to create a virtual campus that is a place for learning and mutual exchange. While the programme has been developed especially with students from the fields of IT, media and education in mind, we encourage students from all subjects to apply.
How to apply?
Send your CV and Motivation Letter to osouchova@czs.muni.cz by 25 October 2024.